İntihal tespit araçlarında hesap açtırma talepleriniz için kutuphane@sivas.edu.tr adresine kurumsal e-posta adresinizden e-posta gönderebilirsiniz. İntihal tespit araçlarının kullanımında aşağıdaki hususlara dikkat ediniz;
Kaydolurken ad-soyad kısımlarında baş harfler büyük olmak üzere Türkçe karakterler kullanınız.
Tez ve ödevler için Turnitin, makaleler için iThenticate kullanabilirsiniz.
iThenticate’te yıllık kurumsal gönderim limiti bulunduğundan makale dışında gönderim yapmayınız.
Turnitin için:
Ödev eklerken ayarlarda "Yazılı ödevleri gönder" kısmında "standart ödev deposu" yerine "Gönderilen ödevleri depolama" seçeneğini seçmeniz yükleyeceğiniz belgelerin Turnitin veri tabanına kaydedilip yeniden yüklediğinizde %100 benzerlik sonucu vermemesi bakımından önem arz etmektedir. (Görsel 1)
Belgelerinizin depoya kaydedilmesi durumunda doğrudan ödevi silmeyiniz. (Görsel 2)
Belgelerinizin depodan kaldırılması için ödev ekranında "İşlemler" altındaki "Görünüm" seçeneğinden ödevin içeriğindeki ilgili belgeleri işaretleyerek kalıcı silme talep ediniz. (Görsel 3)
Turnitin belge yüklemelerinde ad-soyad bilgilerinin elle girilmesine izin vermediği için “Öğrenciler” menüsünden öğrenci eklenmesi gerekmekte olup nasıl yapılacağı ekteki görselde gösterilmiştir. Kendinizi de öğrenci olarak ekleyebilirsiniz.
Öğrenci eklemeden belge yüklemek için profil ayarlarından "Hızlı Gönder" seçeneğinin etkinleştirilmesi gerekmekte olup nasıl yapılacağı ekteki videoda kısaca gösterilmiştir. Bu özelliği kullanırken de “depo yok” seçeneği seçilmelidir.
Daha fazla bilgi için ekteki kılavuzu inceleyebilirsiniz.